Direktlänk till inlägg 12 maj 2015

Ny MR

Av Sara Emma - 12 maj 2015 14:32

Idag fick jag kallelse till MR av ländrygg och bäcken den 6/6. Ja så kan man ju också fira nationaldagen... Det var ju jätte bra att det gick så fort, förra gången var det sex månaders väntan så då valde jag att åka till Göteborg istället, nu fick jag tid fort i Skövde :-)  Bra också att jag får göra ny MR innan ortopedbesöket. 

För övrigt har jag legat i två dagar med feber och illamåeende, blää... Inte bra för ryggen heller att ligga så mycket, men jag har varit tvungen, har blivit fruktansvärt illamåeende när jag varit uppe :( Lite bättre idag i alla fall. 

 
 
Annie

Annie

12 maj 2015 18:43

Vad bra att du fått tid! Vad skönt :)
Idag fick jag med min kallelse, äntligen!
Vad trist att du blivit sjuk :( hoppas du känner dig piggare snart :)

Sv: Nej kan inte träna nåt. Har antagligen muskelinflammation i ljumskarna och då kan jag inte träna nåt, iaf inte nu. Skulle jag träna nu så skulle det bara bli sämre tyvärr.
Kan inte ens gå kort promenad, för då reagerar/jobbar ljumskarna och då får jag mer ont. Så drygt :(

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

12 maj 2015 21:46

Usch va jobbigt för dig :( Skönt att kallelsen kom! Kram

 
Annie

Annie

18 maj 2015 16:32

Sv: Ja verkligen, så drygt ..
Vet inte om jag ska skratta eller gråta av eländet!

Dock så verkar sjukgymnasten tro att det är diskrubbning i ländryggen, övningen jag gör heter Mckenzies ryggövning tror jag. Känner du igen den? den går ut på att man ska böja ryggen bakåt ( jag får mest ont av framåtböjningar) ..

Har börjat känna nåt under vä fot också, men jag känner inget i benet. vad tror du? känns konstigt, tycker jag borde känna mer/ el ont i benet om det är disken. Haha, jag blir helt förvirrad av det här!

Ja eller hur, det finns ju så mycket olika saker det kan vara .. som det är nu känner jag lite i ländrygg, lite mer vid svanskotan/början av rumpan och under vä fot.

Hur är det med dig och din värk?

Kramar<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards