Alla inlägg under maj 2015

Av Sara Emma - 28 maj 2015 22:40

På mitt läkarbesök förra veckan fick jag träffa samma läkare som gången innan, hon är riktigt bra :-)  Det konstiga var bara att hon trodde vi skulle ha avstämningsmöte... Vet inte varför, det måste hon väl ändå få meddelande om från fk? I vilket fall var det ju inte så mycket att orda om den här gången, hon förlängde min sjukskrivning till 30/6 och skrev att vi ska ha möte efter jag gjort MR och sen även träffat ortopeden. OM jag skulle ha börjat jobba var min semester inplanerad v.28-31 och de veckorna har även min chef semester plus att min arbetsplats är stängd, så jag antar att tiden kommer gå... 

På ett sätt vill jag komma igång, känna mig som en vanlig människa, ha en uppgift varje dag! Men på ett sätt är det skönt att det dröjer, för jag vet inte alls hur det kommer funka... Är livrädd att bli sämre, att vara helt slutkörd och ha ondare, att inte orka med hemma, att inte orka vara glad... Som det är nu lever jag i en låtsasvärld, det funkar rätt bra, jag gör vad jag klarar (ibland lite mer), jag vilar ofta, jag lyckas ta mig ur eller slippa situationer som jag vet inte kommer funka, jag slår ifrån mig och låtsas inte om hur det egentligen är, slår bort tankarna på allt jag inte klarar, jag myglar mig fram... Men det håller ju inte i längden. 

 

Av Sara Emma - 20 maj 2015 08:38

Idag ska jag på läkarbesök på vårdcentralen, min sjukskrivning går ut... igen. Har ju fått kallelse till ny MR den 6/6 och antar att jag får kallelse till ortopeden efter det. Allt tar sån tid, dagarna och månaderna går. Har fått en ny kontakt på fk, såklart... varför skulle man få ha kvar samma? Hon ringde i alla fall förra veckan och vi kom fram till att vi ska få till ett möte efter nästa besök hos ortopeden. När nu det blir? Snart är det sommar och semestrar också, v.28-31 är det stängt på mitt jobb och det är tänkt att jag ska ha semester... frågan är om jag ens börjat jobba då? Börjar känna mig lite likgiltig för detta, har varit planerat sen i vintras med möte och inget händer, orkar inte bry mig snart. Nu känns det nästan lika bra att vänta tills efter semestrarna. Får väl se vad doktorn säger idag, om hon går på fk linje. 

 

För övrigt är det som vanligt, bättre ibland och sämre ibland. Har gått tre gånger på stötvågsbehandling för att behandla muskler och triggerpunkter. Vet inte direkt om det hjälper nåt. Ska gå en gång till i alla fall. Tränar mest hemma, har varit fullt upp med annat så gymmet har bara blivit två gånger. Egentligen går det lika bra hemma, det var mest för att komma hemifrån lite. 

 

Kram!

Av Sara Emma - 12 maj 2015 14:32

Idag fick jag kallelse till MR av ländrygg och bäcken den 6/6. Ja så kan man ju också fira nationaldagen... Det var ju jätte bra att det gick så fort, förra gången var det sex månaders väntan så då valde jag att åka till Göteborg istället, nu fick jag tid fort i Skövde :-)  Bra också att jag får göra ny MR innan ortopedbesöket. 

För övrigt har jag legat i två dagar med feber och illamåeende, blää... Inte bra för ryggen heller att ligga så mycket, men jag har varit tvungen, har blivit fruktansvärt illamåeende när jag varit uppe :( Lite bättre idag i alla fall. 

Av Sara Emma - 7 maj 2015 11:11

Här går dagarna sin gilla gång. Känner mig rätt håglös. En del dar är bättre och då tänker jag att jag borde nog jobba lite, en del dar är sämre och då tänker jag att hur ska jag nånsin kunna jobba? Igår var det skapligt, tog en promenad och på eftermiddan var jag och min dotter och shoppade lite, max en timma. Idag är jag mycket sämre :(  Så länge jag inget gör, går omkring här hemma och skrotar, gör min träning, vilar, så går det skapligt. Det krävs ju så lite för att bli sämre. Det KAN inte bara bero på att mer träning behövs, efter över ett år borde det ha gjort lite nytta? Hoppas jag får en tid hos ortopeden snart, och hoppas han har någon som helst ide om vad som är fel... Usch, inte på humör idag :( 

Presentation


Här är min berättelse om hur jag började få lite, lite ont i ryggen... och hur det sen fortsatte!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards