Direktlänk till inlägg 8 mars 2015

Lite om mig

Av Sara Emma - 8 mars 2015 22:11

Vad det gäller ryggen och värken så händer iiingenting... har inte så mycket nytt att skriva om det. Jag går mina promenader och gör min träning bla, bla, bla... 

 

Här kommer lite fakta om mig istället: 

# jag är född nån gång på 70-talet

# har självlockigt hår (som jag svurit över många gånger men nu blivit vän med) 

# är 168 cm lång

# är född i Örebro och bodde mina första sex år i Karlskoga, flyttade sen till Mariestad där jag bor än 

# har en sambo, en dotter och en son

# inga husdjur eftersom min pojk är allergisk mot pälsdjur 

# jag är allergisk mot kakao 

# gillar att läsa böcker, mest deckare av tex Marie Jungstedt 

# några av de bästa filmer jag sett är Babel, Crash, Titanic och Slumdog millionare 

# jag är allätare när det gäller musik, gillar tex Rhianna, Robyn, Veronica Maggio, Imperiet, Barbados... 

# är utbildad undersköterska och förskollärare 

# har följt Våra bästa år i 18 år, av och till... 

# älskar Fredagspodden med Hannah och Amanda 

# är otroligt kvällstrött... Så god natt och kram! 

 
 
Annie

Annie

9 mars 2015 08:48

Vad kul att läsa lite om dig! Gillar såna här listor ;)

Sv: Ja absolut :) Sunt förnuft kommer man långt med! ;)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

75linsa

11 mars 2015 10:08

Roligt att få veta lite om dig😊. Däremot är det inte lika kul att du inte märker nån skillnad efter blockaden😢. Vad fasen är det som gör att det inte blir bra??! Jag funderar om man inte skulle skicka dig till reumatologen. Det kan ju faktiskt vara nåt sånt. Värt att kolla. Tycker så synd om dig att ni inte kommer tillrätta med vad det är och att du måste gå med den här smärtan. En tjej jag känner stelopererades i nov-14, men har haft jätteont efteråt. Hennes MR såg bra ut, men ortopeden sa att vissa inte tål "skrotet" som är inopererat. I Jan plockades det bort, så nu är det bara att vänta och se om det blir bättre. Har man sagt det till dig också?
Många krya-på dig kramar till sig från mig❤

Sara Emma

13 mars 2015 10:03

Det verkar inte som nån tror att det kan vara reumatiskt, jag har ju ont på samma ställe år efter år och då borde jag ha fått problem på fler ställen. I och för sig har det spridit sig till ett större område. Ortopeden pratade om att ibland kan skruvarna irritera omkringliggande vävnader och nerver och då kan man ev ta bort dom. Men jag hade ju ont på samma sätt innan jag opererade mig så jag är skeptisk... Verkar rent av omöjligt att komma till rätta med det här :(
Hur går det för dig?
Kram!

 
L

L

11 mars 2015 17:55

Hahahahaha,kan inte låta bli att skratta åt "född någon gång på 70-talet"så himla härlig formulering!Kul att veta mer om dej :) Kram

http://inmyplace.bloggplatsen.se

Sara Emma

13 mars 2015 09:57

Hi, hi lite hemlig måste man ju va... ;)

 
Annie

Annie

13 mars 2015 15:40

Sv: Åh varsågod! ;)
Kul att du gillar min pepp ;)

Härligt att höra :) Hur gick träningen och hur är det med dig nu?

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

13 mars 2015 18:07

Det gick bra, 45 min styrka och stabilitetsträning :) Värken varierar som vanligt, rätt skapligt idag.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards