Direktlänk till inlägg 23 februari 2015

Luften gick ur mig...

Av Sara Emma - 23 februari 2015 12:13

Puh... där gick luften ur mig... ordentligt.... vill bara gråta. 

Det ringde en tjej från fk, vi skulle ju ha avstämningsmöte imorgon men min handläggare är sjuk. Så det blir inget. Det är ju inte så att jag längtat efter detta, känner mig inte alls redo, men har ju ändå mentalt ställt in mig på att nu är det dags! Nu ska vi ha möte och planera hur/när jag ska arbetsträna eller jobba. Vad händer sen, om det inte funkar? Både jag och min chef hade många frågor. Nu blev det uppskjutet och det kändes som en kalldusch, hur ska jag orka ladda en gång till? Känns mer som om ett stort sammanbrott är på gång. 

 
 
Majsan

Majsan

24 februari 2015 10:43

Hej! Usch stackars dig, vad med bakslag du får hela tiden vad gäller försäkringskassan.... Vad jobbar du med? Kan du gå tillbaka till samma ställe och få andra arbetsuppgifter? Är chefen"snäll" och förstående? Hoppas de kan ta in en vikarie på försäkringskassan som kan hjälpa dig... Helt sjukt hur det går till... Hur mår bäckenet efter kortisonsprutan? Min läkare på Lidingö är nu med i landstinget så det kostar inga dyra pengar, frikort gäller. Tips om du inte känner dig bättre att kontakta honom.... Pepp och kRAM!

http://backendysfunktion.blogg.se

Sara Emma

24 februari 2015 10:56

Ska till min vanliga doktor imorn så hon får väl förlänga min sjukskrivning tills mötet blir av. Jag har egentligen inte bråttom för jag har såpass ont. Jobbar på förskola så det är väl osäkert hur det kommer funka, ska testa att bara jobba med de äldsta barnen, 4-6 år.
Bäckenet/höften/ryggen eller va tusan det nu är har inte blivit bättre, mest ont i höger höft och ben nu. Så tröttsamt.
Kram!

 
Annie

Annie

24 februari 2015 11:48

Nä vad trist! tråkigt när man ställt in sig på nåt och så blir det inte av :(
Förstår att du har ont fortfarande också, vad slitsamt och jobbigt!
Har inte kortisonsprutan hjälpt?
Hoppas verkligen det vänder snart för dig <3

Sv: Tack så mycket! kul att du tycker det :)
Ja men absolut det kan jag göra! kan göra ett sånt inlägg senare, kanske senare i veckan ;)
Tack själv för inspirationen :)

Hoppas du får en ok dag!

Kramar*

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

24 februari 2015 12:35

Nej än har den inte hjälpt i alla fall. Imorn ska jag få en kortisonspruta I ett muskelfäste så jag hoppas lite på den också.
Va kul med ett sånt inlägg! Alltid bra med tips!
Kram!

 
L

L

25 februari 2015 08:17

Näää,nu läser jag lite här att det inte hjälpt med blockaden :( Fan va segt sara!Hade verkligen hoppats det skulle hjälpa dej!
Förstår helt känslan när luften går ur...Det är ju jobbiga möten som man lägger extra energi inför och på,klart man vill att det blir av då när man laddat!Kramar till dej

http://inmyplace.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Presentation


Här är min berättelse om hur jag började få lite, lite ont i ryggen... och hur det sen fortsatte!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards