Direktlänk till inlägg 3 februari 2015

Negativ...

Av Sara Emma - 3 februari 2015 12:01

Nu är det inte kul alls :( Har sån j---a värk igen, att jag aldrig lär mig... Så fort jag har några bättre dagar glömmer jag hur jävligt det är ibland. Börjar tro att jag inbillar mig. Men det gör jag INTE! Har varit sämre sen i fredags, fixar inget. I morse borstade jag snön av bilen när vi skulle till dagis och genast blir det ettrigare, bultar och värker. Det har börjat domna och pirra i både ljumsken och insida höger lår igen också. Hur fasen ska jag klara att åka till jobbet då, ens ett par timmar? Fick ju åka direkt hem från dagis och lägga mig på värmedyna. Har gjort mina övningar och gått en promenad på 15 min i alla fall. Resultat = mer ont i höger höft. Fy f-n, önskar att det var idag jag skulle till ortopeden för idag är jag på hugget, negativ, deppig och har ont! 

 
 
Dreamsaredreams

Dreamsaredreams

3 februari 2015 13:01

Hemsk att höra. Hopas det blir bättre :)

http://dreamsaredreams.bloggplatsen.se

Sara Emma

3 februari 2015 13:17

Tack :)

 
Ingen bild

Tänk posetivt

3 februari 2015 13:45

Min pappa hade oxå så ont i benet och ryggen att han knappt kunde göra något, men han är sjukskriven. Han är mycket bättre i ryggen nu eftersom han har legat stilla 2månader nu eftersom han åkte på en stroke :( Och du är en sån himla stark människa som orkar! StayStrong säger jag bara och försök tänka lite mer posetivt för en gladare dag :)

Sara Emma

3 februari 2015 22:24

Hoppas din pappa mår bra nu då?
Tack för dina peppande ord! Jag försöker :-)

 
Annie

Annie

3 februari 2015 19:29

Nä vad jobbigt för dig :( Hoppas verkligen att det går bra hos ortopeden sen! När var det du skulle dit?

Förstår verkligen att du tänker så .. Säg det där sen på rehabmötet. Hur kan dem tycka att du ska börja jobba när du har så ont?
Tycker det verkar konstigt. Livet är ju mer än att jobba, det handlar ju om att "klara av" allt det andra också!

Kram<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

3 februari 2015 22:22

Jag ska dit på måndag. Hoppas bara han är bra och lyssnar.
Nej jag fattar inte heller varför de tycker jag ska jobba... Känns som de tycker att jag fått alla chanser och undersökningar nu, så nu är det kört, bara att jobba igen... Konstigt tycker jag när jag inte är nåt bättre, snarare sämre.
Kram!

 
Majsan

Majsan

3 februari 2015 21:50

USCH, samma här... Häromdagen small det till i min höft och det började direkt ila ner smärta o pirrningar i hela benet ända ner till foten .Börjar tro att mitt problem kommer från höften. Kan det vara så för dig med? Det skumma är att det är samma sak varje månad i samband med mens... Då blir ju ligamenten lösare o knäcker lättare... SUCK SUCK SUCK. ÄR det samma för dig vid mens?? KRAM

http://backendysfunktion.blogg.se

Sara Emma

3 februari 2015 22:18

Jag röntgade höften i höstas men det syntes inget... Skönt men man vill ju hitta problemet nån gång!
Jag känner faktiskt ingen större skillnad vid mens, tycker det varierar helt ologiskt.
De där pirrningarna är verkligen obehagliga... :(
Kram!

 
Ingen bild

Anna

4 februari 2015 20:39

Stackars dig! Jag vet hur du känner dig. Jag har också ont i ljumsken och det pirrar i insidan låret/ljumsken och ibland upp mot underlivet. Jag har fått svar att det är irritation från diskar när det blir så.
Lycka till hos ortopeden och fråga om inte du kan få en kortisonspruta av hen istället för på vårdcentralen.

Sara Emma

6 februari 2015 11:41

Från diskar? Jaha, ja det verkar svårt att sätta nån riktig diagnos.
Usch jag är så nervös inför ortopeden på måndag, hoppas bara han tar sig tid ordentligt.
Kram

 
L

L

6 februari 2015 10:27

Har varit lite mycket här så inte hunnit med så mycket bloggande/läsande senaste tiden,men tänker på dej och hoppas det går bra på mån!Kramar

http://inmyplace.bloggplatsen.se

Sara Emma

6 februari 2015 11:38

Tack! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Presentation


Här är min berättelse om hur jag började få lite, lite ont i ryggen... och hur det sen fortsatte!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards