Direktlänk till inlägg 29 oktober 2014

Kallelse

Av Sara Emma - 29 oktober 2014 09:14

Jag har fått kallelse till ortopeden! Igår kom den. 18/11 ska jag dit. Tjohoo... eller... hjälp... eller... Drömde inatt att jag var där, fast hos en gammal gubbe och inte den norska, käcka ortopeden jag ska till :-)  Drömde att han sa att jaa din höft ser ju inte bra ut... Sen vaknade jag. Känns återigen som nu är det sista chansen, kan de inte hjälpa mig nu är det kört. Kommer va så nervös, ska ta med min sambo in på besöket denna gång, litar inte riktigt på mig själv, vet hur jag blir VARJE gång på läkarbesök, nervös, illamåeende, yr... En gång höll jag på att svimma. 

 

Imorn ska jag till vårdcentralen och träffa en ny läkare, igen... Ska förlänga sjukskrivningen. Spännande... NOT!

 

I torsdags hände nåt annat som gjorde att vi var på jouren hela kvällen, min 5-åring ramlade hemma och slog upp ett djupt jack över ena ögonbrynet :( Blev att sy två stygn stackarn. Han fick rätt mycket lugnande innan och var helt groggy ;) Låg och skrattade och vinkade till en planch i taket :-) Ja alltid händer det nåt, synd att sjukhus så ofta är inblandade bara... 

 

Kram på er!

 

 
 
Emma

Emma

29 oktober 2014 10:13

Men ååå va skönt att du fått en kallelse!
Förstår att det känns som att det är sista chansen, men jag tror inte det. Skulle de inte hitta något fel så är det ju också så att det faktiskt tar längre tid för vissa att läka och bli bra. Och du som har småbarn tycker jag inte alls att det är konstigt att det tar längre tid för. Jag får också jätteont i höfterna när jag har ansträngt mig. Sen finns det ju smärtkliniker som du skulle ha rätt att gå till om de inte skulle hitta något.
Men jag håller tummarna att de kan ge dig lite svar på dina frågor.
Stor kram!

http://vagenfram.wordpress.com

Sara Emma

29 oktober 2014 11:52

Tack! Skönt att få lite kloka ord från nån annan, själv är det lätt att fastna i det negativa. Visst är det så när man har barn att man inte bara kan tänka på sig själv utan kanske anstränger ryggen lite för mycket.
Kram!

 
Annie

Annie

29 oktober 2014 11:52

Vad bra att du äntligen fått tid hos ortopeden!
Jag tror och hoppas att dem kan hjälpa dig. Känns ju som att det måste ligga nåt mer bakom all din värk o smärta :-(

Vad trist att det blev en ny läkare igen .. sånt är ju så drygt.
Men jag vet så var det förut för mig med, "been there, done that .."

Gjorde du så att du mejlade via mina vårdkontakter?
Hoppas att det är en bra läkare :-)

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

29 oktober 2014 11:58

Ja skönt att veta ett datum när jag ska dit, hatar att bara gå och vänta. Hoppas de kan hjälpa mig på nåt sätt i alla fall.
Det gick inte att maila för det är en privat vårdcentral, så det var bara att ringa!
Kram

 
Jennie

Jennie

2 november 2014 14:43

Ååååh håller tummarna att ortopeden förstår och kan din problematik med si leden så du kan få hjälp. Jag har lagt upp symptomlista på bäckenproblem på min blogg. Kan inte hen så kanske en egenremiss t Ängelholm går att fixa?Håller tummar och tår! Kram♡

http://vartordnadekaos.wordpress.com

Sara Emma

2 november 2014 19:12

Å då ska jag kolla det på din blogg :-) Det är så jag tänker nu, får jag inte mer hjälp av den här ortopeden så får jag söka vidare själv. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Presentation


Här är min berättelse om hur jag började få lite, lite ont i ryggen... och hur det sen fortsatte!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards