Direktlänk till inlägg 20 oktober 2014

Social helg, vila och väntan...

Av Sara Emma - 20 oktober 2014 10:35

I fredags hade jag besök av en god vän hela förmiddan. På kvällen var jag bjuden till en arbetskamrat, jättetrevligt att träffa alla mina goa jobbarkompisar :-) Saknar dom jättemycket. Det börjar kännas nu att man varit hemma rätt länge, man blir lite utanför ett sammanhang på nåt vis, lite utanför verkligheten... Att träffa nån kompis och fika en gång/vecka blir liksom inte samma sak. Igår eftermiddag träffade jag en före detta arbetskamrat och tog en fika, jättetrevligt :-) Men vad trött jag blir efter en sån helg, hade huvudvärk och nästan lite yrsel på kvällen. Idag protesterar kroppen också, ont, ont, ont... 

Nu början väntan igen... En vecka sen jag gjorde MR och svaret borde komma till ortopeden i dagarna, sen ska de skicka kallelse till mig... Undrar hur lång tid det tar? Den här gången kommer jag inte vänta alltför länge utan ringer nog om ett par veckor om jag inget hört. Sista oktober går även sjukskrivningen ut, så nu börjar det närma sig igen också. Suck. 

 

 

 
 
Annie

Annie

20 oktober 2014 12:51

Ja det är verkligen välbehövligt att träffa vänner när man är sjukskriven! förstår att du saknar dina arbetskamrater ..
Vad tror du? tror du att du kommer kunna gå tillbaka till ditt jobb?

Trist att du fick ont efteråt! Har du fortfarande lika ont som förut eller "går det upp och ner"?

Har du provat att skaffa konto i mina vårdkontakter och mejla på det sättet? annars är det verkligen nåt jag kan rekommendera!
Så gör jag numera, när jag vill boka tid och det går bättre :-)

Många frågor idag haha ;-)

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

20 oktober 2014 13:10

Ha, ha här kommer svar ;)
Jag hoppas, hoppas att jag kan gå tillbaka till mitt jobb på förskola, kanske inte med småbarnen men på gruppen med 4-5 åringar. Jag vill i alla fall försöka. Fast jag behöver ju bli bättre än så här först...
Jag har lite bättre dagar ibland, men på det stora hela är jag sämre nu än i våras tex, och sämre än innan operationen :(
Det är ju en privatklinik jag ska till på ortopedbesök, så då funkar väl inte Mina vårdkontakter? Men jag kommer ringa och tjata, det har jag insett att man är tvungen till.
Hoppas du har en bra dag? Kram!

 
Annie

Annie

20 oktober 2014 15:10

;-)
Förstår att du vill försöka, Hoppas det går bra för dig att gå tillbaks till jobbet när den tiden är kommen :-)
Ja precis ..

Vad trist att du är sämre än innan operationen :-( vad jobbigt ..
Tänkte ang sjukskrivningen, eller fixar dem det på ortopeden också?
Trodde du gick till Hc men kanske missuppfattat ;-)
Jag går till Hc här i min stad :-)

Haft en ganska bra dag idag :-) Hur är ditt mående idag?

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

20 oktober 2014 22:22

Att jag är sämre nu tror jag beror på att det är nåt mer som är fel, hoppas bara något syns på röntgenbilderna. Det är jobbigt för även om jag var beredd på att inte bli helt bra så hade jag ju inte tänkt bli ännu sämre precis... :(
Jamen just det! När det gäller sjukskrivningen går jag ju till vårdcentralen, då borde det ju funka att maila :-) Tack för tipset!
Min dag har varit sådär, rätt ont men jag har bara tagit det lugnt. Ikväll har jag legat i soffan med TENS och värmedyna, då släpper det lite!
Kram!

 
L

L

20 oktober 2014 21:59

Åh vad härligt med så mycket sällskap!Segt att det ger smärta och trötthet...Nä för tusan,ring ring ring!Dom verkar behöva en extra sporre i form av tjat för att det ska hända nåt ;) Kram på dej

http://www.inmyplace.bloggplatsen.se

Sara Emma

20 oktober 2014 22:24

Jaa, tjata är det enda som hjälper, litar inte på att de skickar nån kallelse annars... Kram!

 
Malin

Malin

22 oktober 2014 09:53

Låter som en riktigt rolig helg :) förutom värken då. Men den får man ju dras med vad man än gör tyvärr. Hoppas att du får svar relativt snabbt och kallelse oxå. Denna väntan är i bland outhärdlig. Man blir liksom handlingsförlamad för man går bara och tänker på svaret. Kram så länge!

http://Instabiltbacken.blogg.se

Sara Emma

22 oktober 2014 11:20

Ja det känns ibland som hela livet är på paus... Vill bara komma vidare! Kram :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Presentation


Här är min berättelse om hur jag började få lite, lite ont i ryggen... och hur det sen fortsatte!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards