Direktlänk till inlägg 28 augusti 2014

Remisser, journaler & tankar...

Av Sara Emma - 28 augusti 2014 13:20

Ja, vad ska man säga... allt far hit och dit på nåt sätt.

 

Ortopeden på Art clinic skulle ju skicka remiss till vanlig röntgen och till magnetröntgen, i slutet av juli... Efter tre veckor ringde jag röntgenavdelningen för att höra ungefär hur lång väntetid det var, men nää då, de hade inte fått nån remiss?! Ringde då till Art clinic och frågade om det blivit nåt fel, men nää då, de hade bara mycket att göra... Konstigt, för efter två dagar (!) får jag kallelse till vanlig röntgen. (Känns ju som att de hade missat det... ) Ja, ja, bra det i alla fall, remissen till magnetröntgen hade också kommit, men man kan få vänta tre månader... 

 

Om knappt tre veckor går min sjukskrivning ut och tanken är att jag då ska gå till läkare på vårdcentralen och ev förlänga den, ortopederna på både Spenshult och Art clinic skulle även skicka mina journaler dit. Ringde och skulle boka en tid, men nää då, det hade de inga! Jag får ringa dagen innan och få en akuttid. Kul... Kan hamna hos vilken läkare som helst. Och nää då, mina journaler hade de inte fått! Tror jag blir galen! Fick då ringa Art clinic igen, jodå journalerna var skickade, till Töreboda... fast där bor inte jag... Fick ringa vårdcentralen i Töreboda... de lovade att skicka över dom till min vårdcentral. Man kan ju hålla tummarna för det i alla fall. 

 

Mitt huvud snurrar och snurrar, har börjat få spänningshuvudvärk igen... Hur ska jag göra? Ska jag förlänga sjukskrivningen tills röntgen och utredning är gjorda? Hur länge kommer det dröja? Eller ska jag försöka jobba lite? Men tänk om det försämrar nåt? Gah!!! 

 

 

 
 
Annie

Annie

28 augusti 2014 14:59

Men vad jobbigt vännen ..

Det är ju verkligen nog med att leva med smärta och vara sjukskriven. Sen att "behöva" hålla på med sånt också, det tar ju verkligen den lilla energi man kanske har ..

Man ska ju nästan vara frisk, för att orka vara sjukskriven i dagens samhälle!

Jag känner igen det där med att inte kunna boka in läkar-tid via telefonen innan. Tyvärr är det ofta så på vårdcentraler/hälsocentraler.

Jag tröttnade på det förut, så jag kom på ett nytt sätt :-) Jag skaffade ett "konto" på "mina vårdkontakter", då kan man mejla Vc eller Hc och boka tid på det sättet. Och då gick det bra att boka tid i förväg. Då mejlade jag 1 månad innan och fick en tid :-)
Så det är ett litet tips :-)Kan rekommendera det!

Jag skulle rekommendera dig att vara fortsatt sjukskriven tills du blir bättre. Att gå och jobba kanske gör det värre?
Jag tycker absolut att du ska tänka på dig själv och din hälsa <3
Hur tänker du? vad vill du göra?

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

28 augusti 2014 22:27

Det ska jag kolla upp, om det funkar att maila för att boka tid :-)
Efter att ha funderat själv, pratat med min mamma samt läst din kommentar plus råd från andra kloka bloggvänner så har jag bestämt mig, jag vill fortsätta min sjukskrivning åtminstone tills jag gjort magnetröntgen och varit hos ortopeden igen. Det är nog det bästa i alla fall, även om jag blir tokig snart av att gå hemma ;) Kram

 
Emma

Emma

28 augusti 2014 21:08

Jadu det där känner jag igen. Alla tankar. Herregud så stressande detta är! Och det finns ju egentligen inget som kan göra det bättre än att tiden får gå och fortsätta att träna. Självklart ska det ju inte krångla lika mycket som det gör för dig din stackare. Usch va jobbigt med alla journaler och olika läkare. Kramar til dig!

http://vagenfram.wordpress.com

Sara Emma

28 augusti 2014 22:22

Ja, att det skulle bli så trassligt med allt hade jag inte räknat med... Det är ju viktigt att det blir rätt med tex sjukintyg för försäkringskassan är ju rätt hårda. Känns helt värdelöst att behöva gå till en allmänläkare på vårdcentralen i det här läget! Frustrerande :(
Kram

 
L

L

29 augusti 2014 22:48

Fy FAN va dåligt skött!Det är ju märkligt att man ska behöva hålla koll och ringa och dubbelkolla allt för att det ska bli gjort :(
Låter ju jätteskumt att du inte får boka tid!Förstår att du vill jobba,tror du det går med all smärta?Vill inte göra dej lessen men är lite orolig för hur det skulle gå att jobba :/ Många kramar

http://www.inmyplace.bloggagratis.se

Sara Emma

30 augusti 2014 12:02

Ja det är urdåligt, är så irriterad! Nej, jag tror inte att jag kan jobba faktiskt, har bestämt mig för att inte försöka än. Jag väntar ju faktiskt på röntgen och vidare utredning. Så jag får fortsätta klättra på väggarna... ;) Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Presentation


Här är min berättelse om hur jag började få lite, lite ont i ryggen... och hur det sen fortsatte!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards