Direktlänk till inlägg 3 maj 2017

Läkarbesök

Av Sara Emma - 3 maj 2017 17:51

Hade tid hos min läkare idag eftersom jag inte riktigt fixar att jobba 75%. Har känt mig väldigt sliten, både fysiskt och psykiskt. Hon sjukskrev mig 50% i två månader och så ska jag prova två nya mediciner. En som är kombinerad anti-depressiv och som man även ska sova bättre av. Och om några veckor en som kan fungera bra mot nervsmärta. Känns skönt, fick lite andrum...

 
 
Annie

Annie

7 maj 2017 16:18

Vad jobbigt för dig men skönt ändå att du nu jobbar 50 % :)
Hoppas du får fortsätta med det nu ett tag då, fattar inte att Fk ska va så där .. :/

Hur mår du nu då?

Kramar!<3

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

12 maj 2017 07:32

Åh, va skönt med en förstående läkare som sjukskrev dig på mer tid. Hoppas att det känns bättre nu 😊. Det var ju bra att du fick några smärtstillande tabletter så att det förhoppningsvis tar bort lite av smärtan och att du får ett andrum plus att du får sova på nätterna. När man inte får sova på nätterna blir man ju trött och sliten i kroppen av det också. Vad äter du nu?
Ömmar du över din steloperation? Har de gjort röntgen så att den är läkt ordentligt? Jag ömmar över min steloperation i ländryggen så läkaren misstänker att den inte är läkt helt trots att min förra ryggortoped sagt att den är läkt 😒😡. Vill helst inte göra en ytterligare operation men enligt läkaren är det enda sättet för mig att bli bra med tanke på hur disken ser ut och att det troligtvis är något skumt med min första steloperation också 😩.
Hoppas att det känns bättre med att jobba 50% och att det fungerar med värktabletterna.

Kramar Anna

 
Ingen bild

malin

23 maj 2017 18:57

Blev nyfiken vad den medicinen heter som är kombinerad anti depp och sova bättre :) och bra mot nervsmärta. Har ändrat blogger till malinsminne istället för instabiltbaken :) Kommer ff skriva om sett amen oxå mycket annat :)

Sara Emma

26 maj 2017 11:25

Hej! Hur är det med dig? Antidepp+bättre sömn heter Mirtazapin. Sen ska jag även testa cymbalta mot nervsmärta men har inte börjat än. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards