Direktlänk till inlägg 31 mars 2017

Snart dags för 75%

Av Sara Emma - 31 mars 2017 17:30

På måndag ska jag börja jobba 75%... väääldigt skeptisk till detta. Tror inte det kommer funka. Är lite stressad över det faktiskt, har haft riktig magkatarr i veckan. Svårt hur mycket man ska pressa sig, hur många dagar måste jag köra slut på mig innan jag kan säga att det inte funkar? Och om jag med all säkerhet inte orkar, vad kommer FK att säga? Vill så gärna vara kvar på mitt jobb där jag trivs så bra, men man vet aldrig med FK. Kanske vill de att jag testar nåt annat och försöker komma upp i mer tid där. Får ont i magen och mår illa bara jag tänker på det :(

 
 
Annie

Annie

1 april 2017 16:53

Men gud vad dem håller på ..:/
Förstår verkligen inte det där, det är väl bättre att då jobba 50 % och vara på att ställe man trivs på! :)
Usch för FK.

Det låter kanske konstigt , men jag är glad att jag blev utförsäkrad från Fk. Har inte så mycket kontakt med dem längre. Har ju min handlägg på AF. Och det är inte alls sån stress genom AF, inte för mig iaf :)Tvärtom får arbetsträna i lugnt o lagom takt.

Hoppas du får en fin kväll<3

Kramar

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Emma

1 april 2017 19:58

Nu är det ju inte säkert att de kommer bråka med mig men jag skulle ju inte bli förvånad... är ju rätt säker på att 75% inte kommer funka.
Vore så skönt att slippa FK!

 
Annie

Annie

2 april 2017 09:31

Sv: För din skull så hoppas jag verkligen att det kommer gå bra och att FK inte kommer "bråka" med dig!
Ska hålla tummarna!

Pressa dig inte för mycket bara<3, funkar det inte med 75-så gör det ju inte .. Du har ju kronisk värk :/

Då är det ju bättre att du får jobba 50 :)

Ah det är faktiskt skönt att slippa dem. Jag upplever mycket mindre stress nu när inte FK är inblandade på samma sätt.
Får ju aktivitetsstöd från dem-men annars är det AF som gäller :)

Var rädd om dig<3

Kramar

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

4 april 2017 15:54

Usch, jag lider med dig som är tvingad till att gå upp i tid och att känna pressen. Hoppas att det känns bra när det har gått några dagar. Jag har sjukskrivning beviljad på 75% april ut och hoppas att jag kan få ett svar på varifrån smärtan kommer när jag ska till Stockholm Spine Center nästa vecka. Egentligen skulle jag ha varit dit denna veckan men de ringde först och ändrade till en senare tid samma dag och någon timme senare ringde de igen och så att de byter dag då det var en sen tid och om det blev en planerad operation fanns ingen narkosläkare som jobbade och hon tyckte det var onödigt att jag skulle åka två gånger för att träffa narkosläkare. Usch, fick en klump i magen direkt när hon sa så🤔. Vet ju inte hur mitt hemlandsting ställer sig till detta heller eftersom jag får komma på ett första besök utan betalningsförbindelse. Men väntetiden till Uppsala är lång och jag har ont så jag hoppas att detta är en genväg 😀.
Hoppas att det känns bra på 75% eller att fk förstår att det är förtidigt med att jobba så mycket redan.

Ha det bra!!! Kram

Sara Emma

5 april 2017 17:15

Hoppas det går bra på Spine center nästa vecka! Du måste ju få nån hjälp. Och att inte landstingen ska bråka. Usch det är så mycket jämt att oroa sig för.
Måndag och tisdag har gått hyfsat ryggmässigt, men känns som resten av kroppen ballar ur... så otroligt trött, har ont i magen och ont i huvet. Idag tog jag ledigt. Får se hur det går imorn och på fredag. Om ryggen kommer protestera mer och om jag piggnar till för övrigt. Puh...
Kram!

 
Annie

Annie

10 april 2017 19:08

Sv: Ja det var mysigt :) trist bara med förkylningen så kunde inte träna eller så ;)
Jag åker inte heller skidor nu och vet inte om jag vågar pga värken :/

Hur har det gått med 75%?

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

11 april 2017 19:52

Sv: Hoppas det kommer funka! :)
Var rädd om dig ..<3

Kramar :)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

14 april 2017 09:09

Sv: Ja eller hur ;) Håller med!

Glad Påsk till dig<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

18 april 2017 19:38

Sv: Ja det blir lätt så ;) Ungefär som mig då ;)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

19 april 2017 18:04

Hej!
Hur fungerar det att jobba mer tid? Får du mer ont eller känns det överkomligt? Det är ju viktigt att man har ett liv förutom jobbet som min handläggare på fk sa när jag pratade med henne i telefon häromdagen. Jag trodde att jag hörde fel med tanke på att jag varit hemma länge och det var krångel efter min första bäckenledsoperation.
Själv ska jag till VC nästa vecka för förlängning av min sjukskrivning 🤗. Är redan orolig för vad läkaren kommer att säga eftersom han ifrågasatte sist om det inte är dags att jag börjar tänka på att gå upp i tid på jobbet. Jag hade ju hoppats på att ha varit till Uppsala för en second opinion men väntetiden är lång så tyvärr har jag inte fått någon tid än. Men förhoppningsvis går det bra med en journalkopia från Stockholm Spine Center och tyvärr måste jag genomgå en femte ryggoperation 😭. Det är en diskprotesoperation de gör nu eftersom de inte vågar förlänga min steloperation i ländryggen då jag riskerar tvingas steloperera hela ländryggen eftersom problemen kan flyttas uppåt 😯😔.
Kram

Sara Emma

25 april 2017 17:33

Men va jobbigt med en operation till :( Hoppas det blir riktigt bra sen! Hur går det med sjukskrivningen? Inga bekymmer hoppas jag. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards