Direktlänk till inlägg 2 mars 2017

Läkarbesök

Av Sara Emma - 2 mars 2017 15:28

Varit hos läkare på vc idag för min sjukskrivning har gått ut. Hatar allt sånt här, blir så otroligt nervös och nojig innan. Blir yr och det susar i huvet. Nära en ångestattack. Sen får jag huvudvärk efteråt, vereviga gång. Detta är nästan det jobbigaste med att vara sjuk, att man aldrig vet hur det kommer att bli. Jag är en kontrollmänniska som vill veta och planera i förväg. Nu har det varit så här i flera år och jag orkar fasen inte.
I vilket fall som helst så gick det väl rätt bra. Ska fortsätta hela mars att jobba 50% och sen ska jag testa 75%. Det är planen. Sen får vi se hur det går.

 
 
Ingen bild

Anna

3 mars 2017 10:12

Jag förstår dig hur du känner. Jag är precis lika. Det är nästan ännu värre att gå till VC för sjukskrivning än att åka och träffa en ortoped för ryggen😣. Jag är så otroligt nervös och orolig att det inte ska tycka att jag ska vara hemma sjukskriven och "bara" jobba 25%. Men det är ju också fk som inte är rolig, ja vet ju inte hur länge de går med på detta heller att bara gå och vänta.
Jag har inte hört något från Uppsala men har fått till svar att det är sex månaders väntetid för en normalprioritering så jag lär inte få ett svar förrän efter sommaren. Det börjar på att kännas mentalt nu med tanke på att det är såna fruktansvärda smärtor hela tiden 😣. Men jag kontaktade Stockholm SpineCenter och där är väntetiden bara 3 veckor så jag hoppas att ortopeden skickar remiss dit istället. Annars vill ortopeden att det är Uppsala som jag ska till eftersom de har erfarenhet och kunskap i ryggortopedi fick jag till svar när jag frågade om jag inte kan bli remitterad någon annanstans när väntetiden är så lång i Uppsala.
Hoppas att det fortfarande fungerar någotsånär på jobbet. Det kännas skönt att komma hemifrån en stund om dagen även om det är med smärta och värktabletter 😣.

Ha det bra!!! Kram

Sara Emma

4 mars 2017 13:02

Men va jobbigt att vänta så länge! Hoppas du kan få komma till Stockholm istället. Det är väldigt mentalt påfrestande dels att vänta, dels att ha ständigt ont men även denna ovisshet inför läkarbesök och inte minst FK... fruktansvärt jobbigt tycker jag. Just nu är jag mest orolig för vad som händer sen om jag inte klarar 75%. Min läkare säger att vi ska söka om sjukersättning på 50% då men att det är jättesvårt att få.
Kram!

 
Annie

Annie

6 mars 2017 13:28

Förstår precis! allt med fk blir jobbigt och nervöst!
Jag vart ju utförsäkrad nu i januari-då jag varit sjukskriven 1 år och de inte ville betala ut längre ..

Men det går ok. Har fått från akassan och ska få aktivitetsstöd från Fk nu när jag arbetstränar :)
Så det känns ok faktiskt ändå.

Skönt på ett sätt att slippa jaga de där sjukskrivn intygen och jobbiga brev från fk.
Har en bra handläggare på Af, som verkar förstående :)

Hoppas det kommer gå bra för dig<3
75 % låter mycket men bara det funkar för dig .. :)

Kram*

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

8 mars 2017 09:20

Sv: Den bort gränsen är visserligen borttagen men det har inte gjort det bättre för de som är sjukskrivna nu. Jag som varit sjukskriven i 2 omgångar kan jämföra och det är mycket tuffare nu och dem utförsäkrar många fler nu efter typ 1 el 2 år :(

Ville ha kompletteringar hit och dit och var allmänt dryga tycker jag. Ganska skönt att slippa på sätt och vis :)
Har ju aktivitetsstöd via fk men har min handläggare på Af, känns faktiskt bättre. Och mycket mindre stress :)

De tyckte väl att jag var för pigg för sjukförsäkringen trots kroniskt ont o depression.

Vart visst långt ;)

Kram

http://lifebyannie.bloggolatsen.se

 
Annie

Annie

8 mars 2017 19:49

Sv: Ah du har nog haft tur då ;)
Men bra för dig, jag hade bara varit sjukskr 1 år nu denna gång när jag blev utförsäkrad.
Men det har gått bra ändå, så det är skönt :)

Kram :)

http://lifebyannie.bloggolatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Presentation


Här är min berättelse om hur jag började få lite, lite ont i ryggen... och hur det sen fortsatte!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards