Direktlänk till inlägg 15 februari 2017

Snurrar igen...

Av Sara Emma - 15 februari 2017 16:08

Usch det snurrar i mitt huvud igen... tankar som flyger och far, kors och tvärs. Har svårt att riktigt varva ner, svårt att somna på kvällarna. Känner mig utmattad och samtidigt speedad. Hjärnan är seg, eller stressad. Två av fyra är sjuka på jobbet och vi håller på att pussla ihop veckan med vikarier, och jag får nästan panik, kan inte tänka. När jag tror att det är fixat och att jag har koll då frågar nån nånting, och då har jag ingen aning. Puh... Sen är det ju annat också som snurrar förstås. Jobb, värk mm.

 
 
Annie

Annie

15 februari 2017 21:08

Vad jobbigt för dig .. låter inge vidare :(
Var rädd om dig bara<3

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

17 februari 2017 11:41

Sv: Tack så mycket!

Hur mår du nu?

Kramar<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

17 februari 2017 11:45

Usch, jag lider med dig. Du har tillräckligt med dig själv när du går med kronisk smärta utan att behöva ha det jobbigt på jobbet också.
Din chef har dragit ner på vikarie så att ni delar på din tjänst nu? Jag har iaf tur att det finns en bra vikarie insatt hela vårterminen för mig så jag går utöver de andra på mina 25% som jag jobbar för tillfället. Det är otroligt skönt och även om jag blir tvingad av fk att gå upp i tid så kommer jag få gå ötöver ordinarie personal. Det är jag oerhört tacksam för😀.
När du var till smärtläkaren, fick du hjälp med andra smärtlindrande tabletter eller andra åtgärder? VC vill skicka mig till smärtläkare för att bryta med de tabletter jag äter nu, men just nu är mina MR bilder och journaler i Uppsala för en second opinion eftersom mitt hemlandsting har för lite referenser om Ängelholm som ryggortopedi. Hoppas på ett snabbt svar för jag klarar inte av denna vidriga smärta som kommer 3-4 dagar efter behandlingen hos sjukgymnasten.

Hoppas verkligen att det kommer att lösa sig både på jobbet och privat och att FK låter dig komma upp i din takt med jobbet. Det är en fruktansvärd situation du är i nu.

Kram Anna

Sara Emma

20 februari 2017 10:52

Ja jag jobbar halva min tjänst, så är jag borta behövs vikarie. Va skönt att ni går dubbelt!
Jag fick inga nya mediciner hos smärtläkaren, han menade att det inte finns nåt som hjälper särskilt bra mot min värk. Jag äter alvedon och paraflex regelbundet och sen har jag citodon och tramadol att ta vid behov.
Har du hört nåt från Uppsala än? Hoppas de kan hjälpa dig!
Kram!

 
Annie

Annie

22 februari 2017 16:13

Sv: Ja jag började arbetsträna igår :)

Ja det är verkligen kul att fota, går att skapa så mycket med bilderna ;)

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards