Direktlänk till inlägg 3 oktober 2016

Skogen ger frid...

Av Sara Emma - 3 oktober 2016 13:18

Igår tänkte jag att skit samma om jag får ondare, nu tar jag en promenad! Har inte funkat så bra för jag får alltid ont efter. Men det är ju så härligt höstväder! Älskar fina höstdagar. Så jag gick ändå, en runda i skogen på ca 20 min. Så fridfullt och vackert. Måste göra det oftare. Även om det inte blir så raska eller långa promenader, det är ju ingen power walk precis ;) Men säkert nyttigt ändå!

 
 
Annie

Annie

3 oktober 2016 14:28

Vad härligt :)
Jag tror absolut det är nyttigt ändå, huvudsaken är ju att man gör det-man får ta det i sin takt :)

Hur gick det med värken då, fick du mer ont?

Sv: Ja jag älskar naturen och skogen, så rogivande ;)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Siripuzen@hotmail.com

Siripuzen@hotmail.com

3 oktober 2016 18:39

Ja det er virkelig balsam for sjelen det, Sara!! 😃
Klemz 💖

http://siripuzenhotmailcom.blogg.se

Sara Emma

3 oktober 2016 20:32

Kram!

 
Annie

Annie

3 oktober 2016 20:07

Sv: Tack för att du delade med dig!

Trist med mer ont, du är duktig som tar promenader ändå tycker jag :)

Kramar<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

4 oktober 2016 09:10

Skönt att komma ut på en liten kort promenad iaf, bättre än inget som jag brukar säga 😀.
Har du ont hela tiden eller är det när du gjort för mycket som smärtan kommer? Har det aldrig varit aktuellt att ta bort skruvarna och det som sattes in i samband med operationen? Det är det många som tvingas göra eftersom det blir att skava eller att de får mer ont. Det var drt som ryggortopeden var inne på för min del men det var ju tur att han inte gjorde det eftersom det var mina bäckenleder som orsakade mina smärtor. Men nu har jag tyvärr fått ont i nivån ovanför min steloperation så jag ska till Spine Center nästa vecka. Jag förstår att sjukgymnasten misstänker ett nytt diskbråck och jag vet att den disken var dålig så jag tycker inte att det är någon rolig resa att göra nästa vecka. Tyvärr är jag medveten om vad läkaren i Ängelholm sa innan jag åkte hem efter steloperationen av bäckenleden också 😣.
Hur går det med arbetsträningen? Hoppas att det fungerar och att du känner att du klarar det så att du kan börja jobba lite igen även om det säkert kommer att ta tid innan du klarar av att jobba heltid igen.

Ha det så bra det går!!! Kram

Sara Emma

11 oktober 2016 09:38

Jag har värk hela tiden, mer eller mindre. Sen blir det värre om jag överanstränger mig, och det krävs ju inte så mycket precis. Nej de har inte pratat om att ta bort skruvarna, de säger att de ser ut att sitta som de ska. Men det måste ju va svårt att se... Jag är inte jättesugen på det heller, vill helst va ifred och inte göra fler ingrepp alls. Är rädd att min värk blir ännu sämre.
Men va jobbigt för dig med ryggen :( Hur har det gått?
Kram!

 
Ingen bild

Anna

15 oktober 2016 08:24

Ja, inte blev jag mycket klokare av att vara till ryggortopeden. Det kändes som att han mest var sur och att jag trampat på ömma tår då det var mina bäckenleder som orsakat problemen längre ner i ryggen. Men varför jag har så ont ovanför min steloperation kunde han inte svara på utan att se nya MR bilder så nästa vecka ska jag iväg på det och hoppas på ett snabbt svar.
Jag förstår dig att du inte vill göra något mer ingrepp i ryggen eller ta bort steloperationen för jag känner själv samma sak inför det. Men samtidigt känner jag att jag inte klarar av att gå med dessa smärtor i rygg och ben heller.

Hoppas att du får hjälp!!! Kram

Sara Emma

15 oktober 2016 13:47

Men då! Va bra ändå att du får göra MR så fort, kan ju va lång väntetid ibland. Hoppas du kan få bättre svar sen varför du har så ont! Jag har också fått mer ont längre upp i ryggen. På min senaste MR såg det bra ut där, det var bara disken nedanför steloperationen som var lite sliten. Vet inte varför det värker så längre upp ibland. Känns som all värk sprider sig långsamt och blir värre :(
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards