Direktlänk till inlägg 31 augusti 2016

Hyfsat men lite bakslag...

Av Sara Emma - 31 augusti 2016 11:04

Dags att uppdatera lite igen. Har nu arbetstränat i tre och en halv vecka. Första veckan var tuff, det var mycket annat runtomkring som också påverkade. Andra veckan kändes bättre, rätt hyfsat faktiskt. Tredje veckan ökade jag tiden till tre timmar per dag, var dock sjuk på måndagen så det blev bara fyra dagar, men det gick ändå rätt bra. Eller bra och bra... Jag har ju inte orkat så mycket mer på dagarna. Min man har fått handla och städa. Vet inte hur mycket man har rätt att kräva av sitt liv? Räcker det att man fixar sitt jobb hyfsat några timmar och sen vilar resten av dagen, eller har man rätt att orka mer? Att vara lite aktiv, umgås med sin familj och träffa vänner ibland? Jag vet inte... 

Detta är nu fjärde veckan och jag har skitont :( Kämpade på igår men låg sen resten av dagen. Idag var jag på jobbet en stund för jag hade ett möte inbokat med ergonom/sjukgymnast, gick hem efter det. Kan ju vara tillfälligt, behöver inte bero på jobbet, jag har ju bättre och sämre dagar ändå. 

Mötet med sjukgymnasten gick jättebra i alla fall. Hon kommer skriva till min läkare och till FK vad vi pratat om och vad hon anser. Som tur är var vi överens ;) Hon menar precis som jag att mitt jobb ändå är bra för det är omväxlande och flexibelt. Att sitta/stå vid ett skrivbord hela dagarna vore sämre. Hon förstår att det mest handlar om tiden, uthålligheten i min rygg och mina muskler samt att det är viktigt att inte stressa och pressa sig för det retar upp mitt smärtsystemet. Jag behöver korta pauser lite oftare och inte öka på arbetsträningen för fort. Puh... hoppas FK fattar... 

På tisdag har jag möte igen med läkare, chef och FK för att kolla av hur/om det funkar och hur vi ska fortsätta. Usch, börjar få magont... 

Kram! 

 
 
Annie

Annie

1 september 2016 18:06

Kämpigt för dig vännen :)

Förstår dig så, livet är ju dock så mycket mer än jobbet ..
Man ska ju kunna vara fungerande i vardagen också, orka laga mat, göra nåt på fritiden etc ..

Jag tycker absolut att du har rätt att kräva mer! Livet ska ju inte bara vara arbetsträning, du ska ju kunna göra mer i ditt liv också<3
Det tycker iaf jag ..

Förstår inte att dem måste öka på så fort? du arb tränar ju ändå varje dag .. bara det tycker jag är mycket!

Sv: Tack så mycket!
Ja jag vill absolut ha en diagnos .. känner nästan att jag behöver det, för att kunna gå vidare ..

Funderar faktiskt på att skriva egen remiss .. har du gjort det?
Var till läkaren idag och hon förlängde min sjukskrivning.
Ska till Akademiska nästa vecka och det är även vidare utredning på neuro mottagningen.

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

2 september 2016 09:12

Sv: Hoppas det går bra på tisdag!
Ska tänka på dig då<3

Tack för att du delade med dig!
Ja det är värt att prova iaf, ska göra det.

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

3 september 2016 08:21

Skönt om det ändå känns bra med en stund på jobbet även om man vill ha ett fungerande liv förutom jobbet också. Man ska ju kunna vara en fungerande människa 24timmar om dygnet och inte bara 1/6av tiden :-).
Jag har fått ett kraftigt bakslag efter operationen och har muskler som ligger spända så det är riktigt tufft nu. Det finns dagar då jag undrar om det verkligen var värt att genomgå denna operationen. Men jag har varit på återbesök hos läkaren och han är nöjd med operationen och säger att det är bara att stretcha så jag får väl tro på honom. Börjar tyvärr ömma över min steloperation i ryggen och vet att disken ovanför är dålig men jag hoppas att det bara är muskelärt det sitter.
Lycka till på mötet på tisdag med fk.
Kram

Sara Emma

7 september 2016 17:49

Men va jobbigt för dig :) Hoppas det ger sig snart och att stretchingen hjälper.
Kram!

 
Annie

Annie

7 september 2016 16:17

Sv: Tack för omtanken snälla du<3

Känner mig ganska slut nu efteråt. Sliten och huvudvärk :/
Mycket i huvudet också såhär efteråt.

Fick ta nya prover igen och även andra prover som ska lämnas på min Hc .. :)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Presentation


Här är min berättelse om hur jag började få lite, lite ont i ryggen... och hur det sen fortsatte!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards