Direktlänk till inlägg 11 augusti 2016

Arbetsträna 2.0

Av Sara Emma - 11 augusti 2016 11:05

I måndags började jag arbetsträna. Inga bra förutsättningar tyvärr... helgen före var vi på 70-årskalas på lördagen och 80-årskalas på söndagen, vilket i båda fallen innebar bilresor och mycket sittande. Natten till måndag fick min pojk 40 graders feber och vi sov dåligt. Samma på natten till tisdag. Så jag var ganska slut redan från början. Sen känns det rätt tufft att vara där varje dag, även om det bara är två timmar. Har sovit varje eftermiddag nu i veckan. Idag har jag faktiskt tagit ledigt för vi ska ha kalas i eftermiddag för båda mina barn som har fyllt år. Känner mig inte särskilt hoppfull inför att arbetsträningen ska funka. Nästa vecka börjar min man jobba igen och min pojk är på fritids, hoppas det funkar bättre då, då kan jag anpassa dagarna bara efter mig. Puh... 

 
 
Annie

Annie

14 augusti 2016 16:35

Förstår dig ..
Tycker det känns mycket att du ska arbetsträna 5 dagar i veckan, ska varje vecka vara så? låter tufft :/
Men jag är inte så insatt i sånt heller, bara känns mycket.

Sv: Ja jag håller med jag tycker med ovissheten är värst, att inte veta, hur det kommer bli, vad kommer hända, kommer jag få diagnos etc.. och ångesten och det psykiska är absolut värst tycker jag, så jobbigt :(

Blir så less till och från. Usch känner mig verkligen inte positiv nu. Håller med, bara för jobbigt.

Massa kramar<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

21 augusti 2016 19:12

Sv: Tack så mycket! :)

Ja det är ju precis så det är .. man vill ju kunna fungera i livet och vardagen!

Har tänkt på dig :) hur funkar det för dig med arb träningen?

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

22 augusti 2016 11:10

Sv: Nä vad jobbigt för dig ..

Hoppas magen snart är bättre!<3
Jag har slutat med lök och vitlök och sånt faktiskt, men hade knas med magen i natt .. så förstår dig!

Inte kul när magen inte är bra ..

Vad kul att det ändå funkar skapligt :)
Hoppas det fortsätter så!

Tack! kul att du gillade den :)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Jennie

Jennie

23 augusti 2016 16:39

Oj det låter tufft. Var rädd om dig. När jag började jobba innan jobbade jag 3 dagar i veckan och fick då återhämtning emellan.Hoppas verkligen denna vecka känns bättre för om det fortsätter kännas lika tufft orkar man ju varken mentalt el fysiskt 💖kram 💖

http://Vartordnadekaos.wordpress.com

Sara Emma

23 augusti 2016 17:46

Ja det är lite tufft med varje dag... funderar på att va ledig onsdagar men då måste jag göra mer tid de andra dagarna, vet inte om det är bättre.
Kram

 
Ingen bild

Anna

28 augusti 2016 20:30

Hej! Hoppas att det känns bättre med arbetsträningen och att kroppen har "vant sig" vid att hålla igång med jobbet. Jag vet själv hur tufft det var att börja jobba igen efter min steloperation i ryggen. Började på 50% iaf två månader och skulle sedan gå upp till heltid men det fungerade inte så jag fick arbetspröva i någon vecka upp till 75% och sedan jobbade jag heltid och det fungerade. Men då hade jag en fungerande rygg tills jag började få ont av bäckenlederna igen.
Jag hoppas för din skull att det fungerar på jobbet så att du har en sak mindre att tänka på iaf 😀.
Ha det bra! Kram

Sara Emma

31 augusti 2016 11:04

Tack Anna! Ska precis skriva ett nytt inlägg om hur det går.
Hoppas det går bra för dig?
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Ovido - Quiz & Flashcards