Direktlänk till inlägg 30 juli 2016

Semester

Av Sara Emma - 30 juli 2016 13:48

Länge sen jag skrev nåt nu... Min familj har semester,  det är tredje veckan nu. Jättemysigt förstås! Tycker det har funkat skapligt i år, bättre än förra sommaren. Eller så har jag mer accepterat min värk och vågat trotsat den. Vi har gjort mycket mer i år än förra sommaren. Först var vi till High Chaparall och bodde även på hotell en natt. Sen efter några dagar hemma åkte vi till Borås där vi bodde i campingstuga och gick på djurparken. Och i början av denna veckan var vi på Ramsviks camping i två nätter. Allt har varit lyckat och roligt och funkat bra , men det blir påfrestande för kroppen med bilresor,  bo i stuga, sova hårt, sitta illa på restauranger, gå omkring länge... mm... mm... Nu känner jag mig sliten. Har en vecka kvar sen börjar jag arbetsträna. Blandade känslor. Vill så gärna att det ska funka. Livrädd för vad som händer sen annars? Hå, hå, ja, ja... Vore så skönt att kunna jobba på riktigt, inte heltid, men åtminstone halvtid,  att få livet att rulla på ett tag, utan läkarbesök,  möten med FK osv.... 

Kram <3 

 
 
Annie

Annie

30 juli 2016 18:53

Vad skönt att du känner så, att det funkat bättre :)
Hoppas det fortsätter så för dig!
Vad mycket roliga saker ni har gjort, låter som en fin sommar :)

Förstår att du vill att arb träningen ska funka, tänk på dig själv och din kropp i första hand bara, så det inte blir för mycket eller för jobbigt!

Tror du att det kommer att funka el är du tveksam?
Hur mycket/hur många dagar i veckan ska du arb träna?

Sv: Tack så mycket. Ja jag hoppas verkligen att det leder till en diagnos, för det vill man ju ha ..

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

1 augusti 2016 09:41

Sv: Jag förstår dig .. Tänk på dig själv och kroppen din i första hand<3

Sv: Ja verkligen!
Har ju hjälpt mig med, visst ångesten är kvar, men mindre än innan :)
Innan hade jag inget liv nästan, för jag mådde så pass dåligt-nu är det bättre iaf :)

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

8 augusti 2016 17:07

Sv: Ja så är det. Roligt att göra saker-men trist med det onda :/

Hur har det gått idag på första dagen av arb träningen?

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

8 augusti 2016 19:33

Sv: Tuff för dig, första dan på jobbet också :/

Hoppas morgondagen känns bättre :)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

11 augusti 2016 09:12

Sv: Tack för att du delade med dig vännen :)

Ja det hoppas jag verkligen med ..
Känns tufft nu med allt, känns som det psykiska måendet blivit
sämre igen. Avskyr ångesten :/

Hur har dessa dagar gått för dig på jobbet?
Tycker du är en kämpe :)

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Presentation


Här är min berättelse om hur jag började få lite, lite ont i ryggen... och hur det sen fortsatte!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards