Direktlänk till inlägg 11 mars 2016

Jobbigt...

Av Sara Emma - 11 mars 2016 14:53

Idag har jag varit på förbesök hos sjukgymnasten och psykologen inför MMR som börjar nästa vecka.  Vi har kommit fram till några mål som jag ska försöka arbeta mot. Vilken träning behöver jag och vad behöver jag prata med psykologen om. Usch känner att det kommer bli tufft... att prata... huvudvärken börjar redan smyga sig på bara efter besöket idag. Har nog mycket tankar och oro som blir till spänningar i kroppen, behöver få ur mig lite! Men det är lättare för stunden att bita ihop och slå ifrån sig... 

Kram! 

 
 
Annie

Annie

14 mars 2016 18:23

Förstår dina tankar, tufft att öppna sig och prata. Plus oro inför framtiden och allt annat, som man har inom sig!

Är det ditt första möte med psykologen?

Jag har själv mitt första möte med psykosociala teamet om en vecka.
Ska träffa psyk ssk, känns lite jobbigt men ändå nödvändigt .. :)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Liza

Liza

14 mars 2016 20:37

Åh,vad jag hoppas att du ska få rätt hjälp på MMR!Är så nyfiken på hur det gått idag?
Förstår att det inte känns enkelt att prata,men kanske kan det lätta lite att pysa ur sej?Många kramar!

http://inmyplace.bloggplatsen.se

Sara Emma

14 mars 2016 22:14

Idag var jag ledig :) Det är varje tisdag och fredag jag ska iväg så imorn är det dags! Tror det är föreläsning/lektion med smärtläkaren imorn.
Kram

 
Annie

Annie

15 mars 2016 14:26

Sv: Ja verkligen! man måste ventilera :)

Man lever ju med besvären hela tiden, så det blir ju till en stor del av livet .. så det underlättar lite att dela med sig och "prata" med likasinnade :)

Ja det blir nog bra, trots att det känns jobbigt .. :)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Jennie

Jennie

21 mars 2016 23:46

💟 Ska få prata m psykolig snart o är nervös. Rädd jag bara ska skratta o låtsas som allt är bra...men det är ju deras jobb att förstå sig på olika människor...Spännande. både otäckt o roligt att bara prata om sig själv. Hoppas det kan vara till hjälp för dig så du får må bra. Kram 💕

http://Vartordnadekaos.wordpress.com

Sara Emma

22 mars 2016 17:02

Ja jag är också nervös... känns som man kommer öppna en dammlucka på nåt sätt, kanske forsar ur mig en massa jobbiga saker... Tror det är viktigt och bra, men säkert jobbigt. Hoppas du träffar en bra psykolog, det är ju viktigt att man klickar. Kram!

 
Jennie

Jennie

8 april 2016 22:41

Mmm...svårt o vet om det öppnar massor av jobbiga känslor el blir tomt. När jag bröt ihop hos läkaren för en månad sedan kom mer än jag väntat mig...vet inte om jag orkar med mina egna känslor o har råd att släppa det loss då det så länge handlat om andra tex mina barn. Hoppas din rehab blir bra o det leder dig framåt men verkar ju lovande. Kram 💙

http://Vartordnadekaos.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Emma - 26 juli 2018 08:25

Aldrig får det va lugnt i livet. Svårt att hitta en varaktig balans när livet krånglar till allt. Berättar mer senare, just nu är allt uppochner och ryggen är det sista jag tänker på tyvärr. ...

Av Sara Emma - 3 juni 2018 20:02

Oj va länge sen jag skrev här! Har inte riktigt orkat, men nu ska jag uppdatera lite. Har fått godkänd sjukskrivning på 25% tom 31/8. Trodde jag aldrig. Så jag jobbar på 65% och är tjänstledig 10% och sjukskriven 25%. Funkar jättebra! Så skönt att ...

Av Sara Emma - 15 mars 2018 17:52

Har tänkt på en sak... jag är nästan aldrig sjuk numera. När jag var sjukskriven i tre år så tänkte jag att det är nog för att jag inte träffar så mycket folk, men nu har jag varit tillbaka ett par år om man räknar från att jag började arbetsträna, o...

Av Sara Emma - 14 februari 2018 18:19

Trodde jag aldrig, och inte min doktor heller ;) FK beviljade min sjukskrivning på 25% i tre månader till! Utan att krångla. Jag var helt beredd på att fajtas igen men nu slapp jag det ett tag, så skönt! Har höjt dosen på saroten för att se om det ...

Av Sara Emma - 10 januari 2018 18:07


Är så glad för jag har lyckats förlänga mina promenader :) Klarar nästan 40 min i rask takt nu, det är sååå skönt! Max 20 min har funkat förut och det har känts så meningslöst, tappade lusten helt. Men nu känns det ju som att det faktiskt gör lite ny...

Skapa flashcards